VKL-logo
Viikonloppu_Desktop_Mobile_2

Viikonloppu.com

Viikonloppu.com on Suomen tavoittavimpia nuorten miesten verkkomedioita. Keväällä 2013 lanseerattu viihdemedia tavoittaa viikoittain keskimäärin 260 000 suomalaista nuorta (lähde: Google Analytics).

Kävijöilleen Viikonloppu.com tarjoaa runsaasti ajankohtaista ja mielenkiintoista uutis- ja videosisältöä niin koto-Suomesta kuin ulkomailta.

Uniikkia kävijää viikossa
Uniikkia kävijää kuukaudessa
Mobiilikäyttäjien osuus (%)
Seuraajaa Facebookissa

Mainonta Viikonloppu.comissa

Viikonloppu.com tarjoaa mainostajille suuret ja tavoittavat mainospinta-alat tehokkaaseen display-mainontaan niin verkossa kuin mobiilissa. Erityisen tehokasta on mainonta, jonka selkeänä kohderyhmänä ovat 16–35-vuotiaat miehet. Alla on tarkemmin eritelynä osa-alueet, joiden mainonnasta on erityisen vahvoja tuloksia Viikonloppu.comissa. Suuren ja näkyvän brändimainonnan lisäksi Viikonloppu.comissa on mahdollista myös ajaa taktista ja tulospohjaista mainontaa.

Nuorisokohderyhmän kampanjat

260 000 uniikin viikkokävijän Viikonloppu.com on erinomainen media Suomen nuorison tavoittamiseen. Lukuisat 16–35-vuotiaille kohdennetut brändi- ja lanseerauskampanjat ovat saaneet loistavat tulokset Viikonloppu.comissa.

Case: Elisa Viihde, Finnish Movie Marathon

SoneraX-VKL-WEB1000

Case: Sonera, X

VKL_Elisa-WEB1000

Case: Elisa Viihde, Astro-Orava

Viihde-elektroniikka ja laitteet

Viikonloppu.comin käyttäjät ovat varsin kiinnostuneita viihde-elektroniikasta ja kodin yleislaitteista. Hyviä tuloksia ovat saaneet matkapuhelimiin, kameroihin sekä nuorisohenkisiin kodinkoneisiin liittyvät mainoskampanjat.

Nikon-WEB1000

Case: Nikon

SodaStream_WEB1000

Case: SodaStream

Sonera-WEB1000

Case: Sonera iPhone

Syöminen ja juominen

Nuorisolle, etenkin nuorille miehille, kohdennettu ruoka- ja juomamainonta on toiminut erinomaisesti Viikonloppu.comissa. Suositeltavat syömisen ja juomisen kampanjat liittyvät pikaruokaan, virvoitusjuomiin sekä makeisiin ja naposteltaviin.

Kotipizza_WEB1000

Case: Kotipizza, verkkokaupan lanseeraus

Valio-Yuju-WEB1000

Case: Valio, Yuju

Case: Hunajainen Sam, Aroma Deli

Elokuvat

Viikonloppu.comin kävijät ovat todellisia elokuvien ystäviä – sen todistavat sivuston profiilitutkimusten tulokset sekä kymmenien toteutettujen elokuvakampanjoiden erinomaiset tulokset. Viikonloppu.com on alusta lähtien ollut Suomen suurimpien elokuvamarkkinoijien luottomedia, jota kautta nuorisoelokuvien ystävät tavoitetaan varmasti ja kustannustehokkaasti.

Interstellar_WEB1000

Case: SF Film, Interstellar

Focus_1---WEB1000

Case: SF Film, Focus

GuardiansoftheGalaxy_1000WEB

Case: Disney, Guardians of the Galaxy

Maksukanavat

Viihdekeskeinen Viikonloppu.comin on varsin relevantti ympäristö maksukanavien mainostamiselle. Kärkenä maksukanavamainonnassa on toiminut hyvin uutuussarjat, urheilu sekä palveluiden houkuttelevat tutustumistarjoukset.

MTV_Katsomo_VKL-WEB1000

Case: MTV Katsomo

ViasatHockey-WEB1000

Case: Viasat Hockey

Viaplay_VKL-WEB1200

Case: Viaplay

TV-sarjat

Kun nuoriso halutaan saada television ääreen, tarjoaa Viikonloppu.com myös tähän tehokkaan ratkaisun. Nuoriso-ohjelmien lanseerauskampanjoille saadaan korkea huomioarvo suurilla mainospinta-aloilla, joihin myös ohjelman trailerin voi upottaa.

Idols-WEB1000-630

Case: MTV3, Idols

Blacklist_2-WEB1000

Case: TV5, Blacklist

Maatilan_VKl_WEB1200-630

Case: TV5, Maatilan prinsessa

Pelit

Yksi parhaita kampanjatuloksia keräävä osa-alue on pelit, erityisesti konsolipelit. Viikonloppu.com on jo alusta alkaen ollut mukana lukuisissa suuremman luokan pelilanseerauksissa erinomaisin tuloksin.

FIFA-15_WEB1000

Case: EA Sports, FIFA 15

GTAV_WEB1000

Case: Rockstars, GTA V

Activision_Destiny_WEB1000

Case: Activision, Destiny

Musiikki

Musiikki on Viikonloppu.comin profiilitutkimustulosten mukaan käyttäjien tärkein mielenkiinnon kohde – ja tämä näkyy myös musiikkimainonnan tehokkuudessa. Erityisesti festari- ja keikkamainonta keräävät hyviä tuloksia Viikonloppu.comissa.

ACDC-WEB1000

Case: Livenation, AC/DC

VKL-KatyPerry-WEB1000

Case: Livenation, Katy Perry

Taktinen tulospohjainen

Viikonloppu.com tarjoaa taktisille mainostajille tehokkaita tulospohjaisia ratkaisuja. Tarjolla ovat lähes kaikki IAB-standardin mukaiset mainospaikat – lisäksi myös suuren pinta-alan Paraati (980×400). Myös mobiilipuolen tulospohjainen mainonta on Viikonloppu.comissa mahdollista.

RAY-CPC-WEB1000

Case: RAY

SpecsaversCPC-WEB1000

Case: Specsavers

Case: Ikea

Mobiilimainonta Viikonloppu.comissa

Viikonloppu.comin mobiilikäyttäjien osuus on lähes 60 %, joten media tarjoaa tehokkaita ratkaisuja tavoittavalle mobiilimainonnalle.

Kampanjoita voidaan ajaa pelkästään mobiilialustalla tai osana verkkopuolen kampanjaa. Viikonloppu.comin mobiilialusta tukee lähes kaikkia rich media -ratkaisuja.

Sisältömarkkinointi Viikonloppu.comissa

ACDC-advertoriaali-WEB1200

Viikonloppu.com tarjoaa lähes rajattomat mahdollisuudet erilaisille sisältömarkkinoinnin ratkaisuille. Varsin suosittuja ja toimiviksi koettuja ratkaisuja ovat olleet muun muassa elokuvien, tv-ohjelmien ja pelien videotrailerit, jotka ovat nostettu muun toimituksellisen sisällön joukkoon. Myös erilaiset tekstipohjaiset advertoriaalit ovat vahvasti kysyttyjä mainostajien toimesta. Poissuljettuja eivät ole myöskään tapauskohtaiset, räätälöidyt sisältömarkkinoinnin ratkaisut.

Viikonloppu.comin profiilitiedot

Viikonloppu.comin hinnasto

Viikonloppu.com – verkkosivusto

 

Mainosmuoto Pikselikoko CPM-hinta
Dominanssi (Paraati + Tapetti) 980×400 + Tapetti 30,00 €
Paraati 980×400 25,00 €
Tikkeri 1600×45 10,00 €
Panorama 980×120 8,00 €
Tarranurkka 300×200 8,00 €
Jättibanneri 728×90 5,00
Boksi 300×250 5,00
Jättibanneri 728×90 5,00

Viikonloppu.com – mobiilisivusto

 

Mainosmuoto Pikselikoko CPM-hinta
Mobiilidominanssi (ylä- ja alamobiiliparaati) 300×300 (2X) 25,00 €
Mobiiliparaati (ylä) 300×300 17,00 €
Mobiiliparaati (ala) 300×300 13,00 €
Mobiilipanorama (ylä) 300×150 12,00 €
Mobiilipanorama (ala) 300×150 8,00 €